
Laura joined Stopgap Dance Company in 2001, she has been integral to the growth and direction of the company and became Co-Artistic Director in 2022. She is an experienced dancer, choreographer and teacher, with a passion for empowering future generations of diverse dancers.
Laura has helped develop Stopgap’s IRIS Dance Syllabus for disabled dancers and the Seedbed teacher training program and contributed to the ISTD’s and RAD’s inclusive practices.
Laura is a fierce advocate for dance and disability, inclusion and equality, advancing the dance sector through teacher training in inclusive practice, public speaking and consultancy work.
—
Laura Jones
Co-direttrice artistica, Stopgap Dance Company
Laura è entrata a far parte della Stopgap Dance Company nel 2001, è stata parte integrante della crescita e della direzione della compagnia ed è diventata co-direttrice artistica nel 2022. È un’esperta danzatrice, coreografa e insegnante, con una passione per l’empowerment delle future generazioni di danzatori diversi.
Laura ha contribuito a sviluppare il programma IRIS Dance Syllabus di Stopgap per danzatori disabili e il programma di formazione per insegnanti Seedbed e ha contribuito alle pratiche inclusive dell’ISTD e del RAD.
Laura è una convinta sostenitrice della danza e disabilità, dell’inclusione e dell’uguaglianza e della promozione del settore della danza attraverso la formazione degli insegnanti nella pratica inclusiva, gli interventi pubblici e il lavoro di consulenza.